Nové sjezdovky Medvědín-Horní Mísečky

Nové sjezdovky Přehradní a Lesná ve Špindlerově Mlýně úspěšně zvětšily rozlohu sjezdovek o téměř 3 km, což je první významný krok k propojení areálů Medvědín/Horní Mísečky a Svatý Petr/Hromovka.


V letošní zimní sezóně se ve Špindlerově Mlýně poprvé představily nové sjezdovky Přehradní a Lesná, které se staly prvním významným krokem směrem k propojení lyžařských areálů Medvědín/Horní Mísečky a Svatý Petr/Hromovka. Tyto dvě sjezdovky zvětšily rozlohu sjezdovek o téměř tři kilometry, čímž vytvořily největší síťka sjezdových tratí ve Špindlerově Mlýne s celkovou délkou více než 27 kilometrů.

Plány na propojení řečených lyžařských areálů jsou na pořadu dne už několik desítek let. Prvním hmatatelným důkazem tohoto záměru jsou právě ony dvě nové sjezdovky. Tyto sjezdovky končí u parkoviště P1 nedaleko Labské přehrady, odkud by lyžaře měly do budoucna dopravovat nově vystavěné lanovky. Přesná posloupnost a časový harmonogram investic do propojení areálů zatím není rozhodnut, jelikož vyžaduje značnou spolupráci s městem, vlastníky pozemků a dalšími zainteresovanými stranami.

Odborníci i lyžaři již nyní hodnotí nové sjezdovky Přehradní a Lesná jako úspěšný tah. Čerstvě rozšířené sjezdovky skýtají lyžařům větší rozmanitost sjezdových tratí a lákají tak více návštěvníků. Podle ředitele skiareálu Reného Hroneše byla návštěvnost v hlavní sezoně výrazně vyšší než v předchozích ročnících díky právě nově postaveným sjezdovkám a investicím do rozšíření modrých sjezdovek.

Nové sjezdovky byly součástí investičního balíčku o celkové hodnotě 300 milionů korun od společnosti Melida, jež provozuje špindlerovský areál. Lesní cesta spojující Horní Mísečky a dolní stanici Medvědína dříve umožňovala lyžování pouze na přírodním sněhu, dnes s délkou téměř tří kilometrů představuje nejdelší sjezdovku ve Špindlerově Mlýně. Kromě nových tratí se také zaútovával nejvyhledávanější modrou sjezdovku ve Svatém Petru.

Propojení medvědínské a svatopetrské části střediska, které má stát kolem miliardy korun, by mělo pokračovat stavbou lanových drah na parkovišti u horní části Labské přehrady. Jednou z hlavních otázek dalšího propojení je právě rychlost jednání s městem a ustavení souvisejících smluv a povolovacích procesů. Město i zainteresované strany si však uvědomují potenciál rozšíření areálů a snaží se o co nejrychlejší řešení.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Studio UHK

Hlavní zprávy