Modernizace Trati Hradec Králové-Chlumec nad Cidlinou

0

Modernizace železniční trati, Dvoukolejná trať, Zvýšení rychlosti na 160 km/h, Bezbariérová nástupiště, Práce na trati 2027-2030, blog, region24


Modernizace železniční trati mezi Hradcem Králové a Chlumcem nad Cidlinou přinese dvoukolejnou trať, zvýší kapacitu a flexibilitu jízdních řádů a zkrátí cestovní dobu díky zvýšení rychlosti na 160 km/h. Práce začnou v roce 2027 a skončí v 2030.

Modernizace železniční trati mezi Hradcem Králové a Chlumcem nad Cidlinou přinese cestujícím mnoho změn a výhod. Oproti současnému stavu, kde je trať jednokolejná a vlaky se můžou křižovat pouze ve stanicích, bude nově trať dvoukolejná. To povede k značnému zvýšení kapacity a flexibilitě jízdních řádů.

Díky modernizaci se navýší maximální rychlost vlaků na stošedesát kilometrů v hodině, což výrazně zkárcí cestovní dobu. Ve snaze o zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy nahradí některé úrovňové přejezdy mimoúrovňovými řešeními jako nadjezdy nebo podjezdy. S úpravami přijdou i na řadu nástupiště, která budou upravena do úrovně dveří moderních vlaků a stanou se tak bezbariérovými.

Modernizován přitom bude konkrétně úsek mezi Hradcem Králové a Chlumcem nad Cidlinou. Nicméně Správa železnic počítá s podobnou modernizací i dalších úseků směrem na Moravu, čímž by se tato severní cesta mohla stát alternativou pro přetíženou trasu přes Pardubice.

V současné době nejsou přípravy na dalších úsecích tak pokročilé jako na trati mezi Hradcem a Chlumcem. přesto jsou již v jednání vyjádření některých obcí mezi Hradcem Králové a Týništěm nad Orlicí týkající se plánovaných protihlukových opatření a jiných aspektů projektu.

S prováděním projektu modernizace trati mezi Hradcem Králové a Chlumcem nad Cidlinou začne vítězná firma neprodleně. Stavební práce by pak měly začít v roce 2027 a skončit v roce 2030. Termíny pro další úseky zatím nejsou stanoveny.



Související

Komentáře

Máte názor? Komentujte článek...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář